«Україна» — беззаперечний лідер телеманіпуляцій листопада (інфографіка)

Телеканал «Україна» самостійно випустив майже половину всіх маніпуляцій листопада, а також став лідером із піару та «чорнухи».

Фото: з відкритих джерел

Телеканал «Україна» самостійно випустив майже половину всіх маніпуляцій листопада, а також став лідером із піару та «чорнухи».

Листопад не видався багатим на гучні події, але тележурналісти й без цього змогли випустити 225 маніпулятивних сюжетів (на 50 менше, ніж у жовтні). Вони були розсіяні за тематикою, формою та дійовими особами, але їх продовжувала об’єднувати одна річ — посил. Різні політики від «Опозиційного блоку» могли говорити на «Інтері» різні речі, але в 21 сюжеті вони просували одну думку — цю партію варто підтримувати. Канал «Україна» розповів за місяць про 14 різних підприємств у різних галузях, які потребують допомоги від держави. Усіма ними володіє Рінат Ахметов. Різні канали протягом місяця перетворювали на піар Президента різні свята.

Більше про всі ці зв’язки ви можете прочитати в детальному аналізі теленовин листопада. А нижче — тезовий огляд журналістських «звершень» листопада.

Найбільше порушень

«Інтер» почав здавати. Без постійних матеріалів із критикою «Народного фронту» телеканал уже не утворює з «Україною» біполярної системи ефірної джинси. У листопаді «Сегодня» правили безроздільно, видавши в ефір 91 сумнівний матеріал із 225. Це означає, що майже кожна друга маніпуляція тележурналістики була на совісті співробітників телеканалу Ріната Ахметова. Причому за допомогою майже кожної другої з цих маніпуляцій піарили самого Ріната Ахметова. Також телеканал запрошував для студійного піару різноманітних політиків і продовжив поливати брудом Михеїла Саакашвілі. «UA: Перший» тим часом упродовж місяця не випустив жодного підозрілого сюжету. Хоча, варто зазначити, якийсь час не приєднувався до висвітлення антикорупційних розборок.

Найбільше піару

Листопад видався місяцем обговорень: бюджет, реінтеграція Донбасу, річниця Революції гідності. Із приводу всього цього, а також неефективності влади і власної благодійності думку мав «Опозиційний блок». Юрій Бойко, Олександр Вілкул, Микола Скорик, Вадим Новинський та інші ексклюзивно відвідали телевізійні новини 22 рази. Але найбільше листопад запам’ятався неочікуваними «замовниками» піару. Наприклад, на «Інтері» рекламували Українську православну церкву Московського патріархату. На «1+1» просували свій серіал «Свати». А на «Україні» видали аж два сюжети з вихваляннями Віктора Медведчука (він повертається?).

Є зрушення й у піарі Ріната Ахметова. Цього місяця крім щоденних матеріалів про благодійність олігарха канал «Україна» також почав напрочуд активно просувати його бізнесові інтереси. У результаті вийшло 40 повідомлень на користь однієї людини.

Найбільше чорного піару

Протягом листопада українські телеканали випустили 42 негативні сюжети про своїх ворогів. Найбільше, 25 із них, вийшло на «Інтері». Тут, наприклад, присвятили одразу сім матеріалів керівнику головного слідчого управління МВС Дмитру Буту, який, за збігом обставин, веде розслідування про начебто фінансування тероризму, пов’язане з власниками телеканалу. Але лідером за кількістю негативу став Михеїл Саакашвілі, якого 11 разів критикувала «Україна». Головним чином у вигляді анонсів документального серіалу про «злочини» Саакашвілі часів президентства в Грузії. Із цікавого хочеться також виділити негативний сюжет проти УПЦ Московського патріархату на «1+1». Журналістам явилися «вказівки Кремля» в діяльності священників.

Цитата місяця

У листопаді серед усієї суб’єктивності журналістів та гіперболізацій політиків виділилося дві заяви.

  • Ведуча Інна Шевченка, ICTV, 1 грудня (сюжет про День прокуратури): «Головне, що нині прокуратура стала захисником інтересів держави і людей, а не карателем, як раніше».
  • Юрій Бойко, «Опозиційний блок», «Інтер», 14 листопада (сюжет про проект Держбюджету): «Ніяка поліцейська держава не стримає голодний народ».

Вау-момент місяця

В Луганського псевдоміністра МВС Ігоря Корнета є донька. Вона з невідомих причин навчається не в «ЛНР», Росії чи ще десь, а в Харкові. За запевненнями директора її вишу, в навчальному закладі до неї не мали жодних претензій і навіть не знали про родинні зв’язки дівчини. Поки 23 листопада «ТСН» не опублікувала в ефірі її повне ім’я, фото, сторінку в соціальних мережах, фактично адресу проживання та, звісно, університет. Результати не змусили себе чекати й уже 24 листопада журналісти розповіли: «Видалила сторінку із соцмереж, вимкнула телефон, не прийшла в університет, не з’являється у гуртожитку. Після публікації у ЗМІ Марина Корнет ніби розчинилась у повітрі, і де вона зараз, ніхто не знає». Після чого опублікували імена та фото ще кількох дітей сепаратистів.

Висновки про те, чи повинні діти відповідати за гріхи батьків і чи варто публікувати про них подібні дані, ми лишимо робити вам. Але на місце в цій рубриці сюжет заслужив однозначно.

NO COMMENTS